10.10.2004

毛毛虫

well... feeling like writiting sth....

前言:
我梦见,有一只毛毛虫,让女生尖叫的毛毛虫,让男生蹂躏的毛毛虫,让农民伯伯头痛的毛毛虫.......
毛毛虫质问,为什么我的命运如此,问什么上天这样的不公平!!!
我沉默。毛毛虫哭了。
我又回到梦境,却找不到毛毛虫的踪影。他去那里了?
叶子说,它不是毛毛虫。他是蝴蝶。昨天长出了翅膀,飞向了远方,说是要找寻你的世界......


我是一只
又丑 又慢 又笨 又没用
的 毛毛虫
没有朋友 独自生活
担心着天敌 小心着农药
一片片的绿叶
就是我的家 居无定所


有一天 我发现 我的表皮开始蜕落
只可惜 我的新颜 还是一样丑陋
一次又一次的蜕皮
一次又一次的失望


终于 我绝望了 我想自杀
我有一个周详的计划
要用我吐出的丝 织起一具棺材
严严密密 我可以在面窒息而亡
我也不想 让别人 看到我死时的丑态


一天一夜 棺材织好了
我静静的躺着 等待死神的到来
意识渐渐模糊 却终究没有消散
一天 两天 三天
我饿 我渴
我痛恨为什么我还有着知觉
我后悔采用了一个如此不周详的计划


不知过了多久
我放弃了
或许我该换一种死法
于是 我用最后的一点力气
推开了我的棺材盖
阳光给了我力量
是着舒展筋骨
咦,好像不一样了


突然一失足 从树叶上滑落
sayonara,ade,这个世界
我的生命 就将在自由落体中结束
闭上眼睛 张开双臂
哦 我来了
大地 母亲


坠落似乎没有尽头
直到我又一次睁开双眼


才发现,我的双手
早已化为五彩斑斓的翅膀
伴我滑翔

去远方


i'm been reading other people's auto... not from my class, nor did they ask me to write... hehe, saw them in my friends' room and just took and read. surprisingly our class people seem quite contented with the few sentences on that piece of paper... hehe... well it feel different reading pages of words... hehe, but it's by and large a girlie thing... lah lah, but since women are audio they should use a microphone to record... hehe... some autos really like testimonials.... i have opposite feelings about autos... if someone asks me to write i'll be very happy and think i'm really privileged... well they regard me as somebody.... hehe.... but i'll be worrying about my handwriting... and certainly feel inferior seeing other's decoration and pages of craps... hehe...

2 Comments:

Blogger key said...

you wrote the, well, poem yourself? tt's nice...Write auto for me can? hehe...

3:06 pm  
Blogger flying said...

This comment has been removed by a blog administrator.

5:05 pm  

Post a Comment

<< Home